Obserwatorzy

piątek, 14 maja 2021

Oset , trzmiel i oprawa

 Jakiś czas temu skończyłam swój obrazek Oset i trzmiel,  wg projektu Marii Iskusnicy. 

 


Napatrzyłam się na wspaniałe oprawy haftów na Instagramie , więc  postanowiłam i ja zaszaleć.

Zachwycona  pocovidowym odmrożeniem gospodarki, chwyciłam swoje prace - gnomka Cluricauna, kota Kaligrafa,  rzeczony  Oset i pomknęłam radośnie do firmy oprawiającej obrazy. 

Już na progu powiało  chłodem, bo w pokoiku przyjęć nie było dobrego oświetlenia.  Wybór ramek był owszem,  duży, ale z kolei w  paspartu  nie było wyboru. Było brązowe, zielone, niebieskie, bure i białe.  Żadne mi nie pasowało i wybór sposobu oprawy  był naprawdę trudny. Prawdziwie za to zmroziła mnie cena- za trzy obrazki o rozmiarach ok. 35 x 45 cm zapłaciłam 270 zł.  Obrazki oprawione są starannie, ale spodziewałam się lepszego, wizualnego efektu, który dawałoby niewątpliwie paspartu. Do tej pory oprawiałam sama, w ramki kupione w Leroy  Merlin  lub syn  docinał ramki, a szkło kupowało się u "oprawiacza." Tylną stronę obrazka  profesjonalista oprawił staranniej,  niż ja to robiłam. Moje prace, niestety, w Luwrze nie będą wisiały i myślę , że tył nie jest tak ważny.  Reasumując, kolejne obrazki będę nadal oprawiane domowy sposobem.






Trudno fotografować obrazek, który już jest za szybą.  Kolory są trochę przekłamane i najwierniej oddane są na zdjęciu u samej góry. Niestety , warunki do robienia zdjęć wcześniej nie były sprzyjając - pogoda, praca, inne zajęcia .

Dziękuję za Wasze zaglądanie   

                                                Jola

19 komentarzy:

  1. Haft przepiękny! Cena oprawy zatrważająco wysoka.
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny haft, trzmiel jak żywy! Oprawa rzeczywiście droga, ale w sumie warto.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Są bardzo delikatne, pasują do każdego pomieszczenia, ale cena za oprawę porażająca!
    Potem dziwią się usługodawcy, że ludzie mało korzystają z oferty rzemieślników:-(

    OdpowiedzUsuń
  4. Haft jest piękny i dobrze wygląda oprawiony. Cena powala. Ja swoje hafty jednak wolę ozdobić jeszcze paspartu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Haft jest przepiękny i na mój gust idealnie dobrałas ramkę, warto było skorzystać z usług ramiarza, z delikatnym pass partou też wyglądałby pięknie.:))
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  6. można oprawiać te, które chcesz powiesić, a inne tylko zabezpieczyć przed kurzem. ładnie wyszło - ja, zanim skończyłbym coś takiego to musiałbym pójść do św. Piotra po dodatkowe życie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny haft!
    Ceny u oprawiaczy są z kosmosu, dlatego wiele moich prac wciąż leży w szufladach, bo nie chcę ich oprawić byle jak, a tak jak chcę wychodzi porażająco drogo. No i tak jak piszesz - jak już ja się zdecyduję ramka jest ok, to nie mam wyboru odpowiedniego passe-partout. Hafty oprawiałam dotychczas bez szkła, czasem bez pp, a jak już z pp, to robiłam je oklejając płótnem zwykłą tekturkę. Trochę z tym zabawy, ale efekt fajny i taniej niż u oprawcy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Haft jes uroczy, wygląda jak żywy. Oprawa bardzo droga, aczkolwiek jest efektowna.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześliczny ten haft <3 kurcze nie wiedziałam, że oprawianie obrazów jest takie drogie :/

    OdpowiedzUsuń
  10. piękny hafcik :) faktycznie z passe wyglądałby lepiej :) a cena powala :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie dobrałaś ramkę do tego haftu i super prezentuje się całość! Ceny oprawy są strasznie wysokie, dlatego wiele osób oprawia we własnym zakresie - passe partout można zamówić pod wymiar w internecie i nie wychodzi tak drogo.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniała praca w eleganckiej oprawie. Całość prezentuje się wyśmienicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Haft jest cudowny!!!Rzeczywiście oprawa u ramiarza jest niestety droga- jak wszystko:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękny haft i świetnie oprawiony. Niestety to kosztuje.
    Ja jak mam możliwość oprawiam sama, ale nie zawsze można dopasować ramkę.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny haft! Oprawa droga..ale haft pięknie prezentuje się w tej ramce która idealnie tutaj pasuje.Ta ozdóbka naokoło bardzo mi się podoba:) Wspaniała praca!

      Usuń
  15. Cudowny haft. Cena ramki powala z nóg, ale całość prezentuje się znakomicie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest pięknie, jest elegancko. Piękny haft w pięknej oprawie. Mnie się podoba bez passe-partout.

    OdpowiedzUsuń
  17. I bez passepartout obrazek robi oszałamiające wrażenie! Piękny jest.:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Haft jest piękny, delikatny. Często słyszę takie określenie - obraz sam się obroni, oprawa nieistotna. Nie zgadzam się z tym - dobra oprawa podkreśli urodę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń