Obserwatorzy

niedziela, 7 maja 2023

Nadal żurawie



  Na dworze zimno, więc szybciutko siadam do laptopa, żeby pochwalić się postępem robót. 

Dzisiaj po długim okresie haftowania  zdjęłam pracę z tamborka i sama zobaczyłam, że idzie mi całkiem nieźle. Podczas wyszywania słucham muzyki albo  podcastów na You Tube. Na jednym z tych podcastów była mowa, że tego typu zajęcia, jak np.  haftowanie, układanie puzzli sprzyjają koncentracji. Potwierdzam z całą stanowczością; u mnie, jak dużo czasu poświęcam na haftowanie, to  owszem,  koncentruje się   bałagan :))) .

Jeszcze trochę  krzyżyków trzeba postawić  ale myślę, że na ten moment  nawet bez konturów, obrazek prezentuje się całkiem przyzwoicie.
Na dworze wiatr bujał kanwą i zdjęć się nie dało zrobić

Jakoś tak przed długim weekendem byłam w sklepie . Kolejka zawijała się pomiędzy regałami i nagle  brakło prądu.  Niektórzy wyszli, a inni porozsiadali się na własnych torbach albo na kartonach. Ktoś zaproponował na poprawę humoru składkę na wódkę i na parówki ale pani w kasie stwierdziła, że nie może nam sprzedać, bo paragonu nie może wydrukować. No, to  czekamy dalej ; albo kobita zmięknie albo chociaż prąd dadzą. 

Siedzimy ze znajomą w kącie i pokazuję jej zdjęcia moich haftów a nad nami stoi  kobieta i zezuje w mój telefon.. Jak zobaczyła moją Babę Jagę, to zaczęła wywody, że nie powinno się takich obrazków tworzyć w żaden sposób, bo przywołuje się demony i nieszczęścia. 






U mnie już się stało... Pani w sklepie za późno mnie oświeciła.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Pytałyście się o moje środki do prania, czy są skuteczne.  Sprawdzają się znakomicie, ale przyznam, że  piorę w nich rzeczy tylko nieświeże. Do  bardzo brudnych używam chemii tradycyjnej, bo uważam, że w składzie jest trochę agresywnych komponentów.

Dziękuję za wszystkie  Wasze ciepłe słowa . 

                                                            Jola

17 komentarzy:

  1. Piękne są te żurawie. A propos pani i jej wywodów na temat haftów to ludzie już nie mają czego się przyczepić i doszukiwać się dziwactw tam gdzie nie potrzeba. Lepiej niechby się nad sobą zastanowiła czy nie jest zbyt wścibska. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne żurawie. Świetnie wygląda ten haft.
    Ludzie za bardzo interesują się innymi, a nie widzą siebie.
    Wspomniałaś ,że kiedyś wybierzesz się do Łęczycy z samochodem, cóż ja od marca mam więcej czasu i gdybyś chciała mogłybyśmy się spotkać. Powinnam zmienić zdjęcie profilowe, żebyś mogła mnie poznać, bo teraz bardziej przypominam kobietę z Twoich haftów.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Od dawna o tym myślałam. Napiszę na priv.

      Usuń
    2. Nie pisz na mojego starego maila przypadkiem, bo straciłam do niego dostęp. Napisz komentarz, ja teraz wszystkie komentarze moderuję, bo atakowały mnie boty.

      Usuń
  3. Ale przygoda! a pani w sklepie to chyba boi się własnego cienia...
    Masz rację, gdy człowiek odda się pasji i zapomni o bożym świecie, to koty kurzu wyłażą zewsząd, ciekawe zjawisko;-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Te żurawie bardzo mnie ku sobie ciągną... Może kiedyś?... A co do demonologii, nie jestem w temacie. Ale od zarania dziejów w literaturze obecne były baby jagi, czarodzieje i magia. A w ustnych przekazach i mitologii Słowian aż roi się od utopców, strzyg, mamon i innego "diabelskiego nasienia". Nasi przodkowie z lubością oddawali się słuchaniu tych bajań. Jeśli wizerunki te są pokazywane z humorem i dystansem, to nie widzę w tym nic niebezpiecznego. Może ta pani z życzliwości się wtrąciła. Niemniej zapuszczanie żurawia do cudzych smartfonów jest po prostu niekulturalne, niegrzeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Nadal żurawie... piękne żurawie! Widać że praca aż się pali w rękach! Wyglądają cudownie i zachwycają, podziwiam twoją twórczość :) Nie sądziłam, że haftowanie czarownic przyciąga złe moce. Gdyby tak było, to każdy z nas byłby opętany. Nie raz je rysowałam, kilkukrotnie się za nie przebierałam na Halloween. Nie narzekam na brak szczęścia a i demona żadnego nie poznałam. :D
    Nie przejmuj się, dla mnie jest piękna!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Taaa! Przywołują nieszczęścia 🤣🤦nie wiadomo czy płakać czy się śmiać. Pewnie ta kobieta bardziej była zaskoczona Twoim haftem niż wystraszona i zwyczajnie nie wiedziała co powiedzieć. Baba Jaga jest przepiękna i tyle! Żurawie są piękne, szkoda, że dałaś tak mało zdjęć 😘

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne żurawie.

    A ten komentarz to nawet trudno skomentować sensownie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Żurawie są przepiękne, nie mogę się napatrzeć... Zresztą Baba Jaga też bardzo mi się podoba. I ciekawe, że ludzie z reguły bardziej interesują się cudzymi sprawami, niż własnymi :) Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tańczące żurawie, samo piękno!
    Chociaż mamy XXI wiek to zabobony, przesądy i przekonania nadal mają się dobrze. A może ta wścibska pani miała dobre intencje i chciała przestrzec przed czającym się złem. Ta Baba-Jaga na prawdę musi wyglądać bardzo realistycznie😄.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jolu, żurawie co raz to piękniejsze.A Baba Jaga tak cudna, że aż zapytam gdzie zdobyłaś wzorek i mam w nosie co wyszycie go przyciągnie 😁. Na pewno przyciągnie wzrok😉. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spieszy się z tym wzorkiem, bo mam teraz bardzo mało czasu na wyszywanie, ale jakby co to chętnie przygarnę :) Jeśli nie znajdziesz pdf to papierowy też może być, tylko daj znać to podeślę adres. Z góry bardzo dziękuję.

      Usuń
  11. Piękne te Twoje żurawie. A babka to pewnie z tych co to wszędzie widzą zło. Nie przejmuj się. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. No tak i wszystko poszło na Ciebie, zła Baba Jaga prąd zabrała, ale za to zintegrowała obcych ludzi w sklepie, zachęciła do rozmowy w codziennym pośpiechu, a to w dzisiejszych czasach nie lada wyczyn :).
    Piękne żurawie i na pewno będą jeszcze piękniejsze <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten elf na naleśnikach przypomniał mi o pancakes. Muszę sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żurawie pięknieją z każdym stawianym krzyżykiem :)

    OdpowiedzUsuń